În lumea afacerilor, comunicarea este totul. Indiferent dacă este vorba de comunicarea cu angajații, partenerii de afaceri sau autorități din lumea afacerilor; capacitatea de a conversa în mod coerent este imperativă pentru a ajuta afacerea să aibă succes.
Într-o economie globală, un business trebuie să opereze în mai multe țări din lume, chiar și în cazul în care comunicarea poate fi o problemă majoră. Aici nu există loc pentru expresia „Pierdut în traducere”, deși practica obișnuită este angajarea unor traducători profesioniști pentru a trece de bariera lingvistică.
Chineză, rusă, arabă, germană … indiferent ce limbă este, o companie are nevoie de servicii de traducere pentru a putea progresa.
Rolul interpreților în tranzacțiile comerciale
Interpreții ajută comunicarea interculturală la întâlnirile face-to-face, conferințe video, interviuri și vizite în medii de afaceri. În esență, interpreții se ocupă de negocierile verbale, în timp ce traducătorii au grijă de comunicările scrise.
Aceștia trebuie să fie pricepuți în ambele limbi pentru a se asigura că nu există neînțelegeri între cele două părţi. De asemenea, este important ca ei să înțeleagă cultura ambilor reprezentanți. Limbajul corpului și gesturile mâinii nu sunt întotdeauna universale.
Fiecare industrie are aspecte specifice și terminologie care necesită o comunicare clară, așa că alegerea unui lingvist profesionist care să înțeleagă natura afacerii este vitală.
De exemplu, daca interpretul nu știe la ce se folosește o anumită mașină, nu va putea explica în mod eficient beneficiile utilizării acesteia unui potențial client sau partener de afaceri. Participanții la o reuniune au anumite obiective, de aceea este important ca punctele de vedere să fie clarificate și ca orice terminologie specifică să fie tradusă interpretată cât mai corect posibil.
Care este rolul interpreților și traducătorilor în afaceri?
Interpreții oferă ambelor părţi oportunitatea de a-și prezenta obiectivele și punctele de vedere într-un mod clar și precis. Cu un flux lin de comunicare, ambele părţi pot comunica mai confortabil și pot crea un mediu productiv.
Singurul dezavantaj este dacă interpretul realizează toate interacțiunile și astfel nu le oferă partenerilor de afaceri posibilitatea de a construi o relație proprie. Un lingvist va fi la îndemâna pentru a face clarificări, mai degrabă decât pentru a fi folosit ca mediu, pur și simplu pentru canalizarea informațiilor.
Utilizarea serviciilor profesionale de traducere reprezintă o investiție în orice afacere. Serviciile de traducere și interpretare pot permite companiei să ajungă la milioane de clienți. Vorbind cu clienții în limba lor maternă îi va face să se simtă în siguranță și vor fi mai dispuși să facă afaceri.
Competența din punct de vedere cultural va permite afacerii să evolueze în noul mediu.
Pe baza experienței lor, traducătorii profesioniști sunt în măsură să ia decizii în cunoștință de cauză. Acest lucru va asigura că informațiile sunt traduse în mod eficient în limba vizată. Pot explica cu ușurință produsul persoanelor care au nevoie de clarificări suplimentare despre ceea ce se oferă și știu exact cum să se adapteze stilului și terminologiilor pentru a garanta traduceri de calitate.
Ceea ce trebuie să știe companiile este faptul ca o comunicare inconsecventă poate duce la pierderea clienților și poate cauza daune reputației companiei. Acest lucru se întâmplă dacă un concept este tradus și considerat ca ofensiv pe piața țintită.
Cum pot ajuta traducătorii profesioniști? Ei cunosc cuvintele exacte care se potrivesc de la limba sursă la cea ţintă. Mai mult, ei înțeleg inclinația culturală a clienților. Prin urmare, cazurile de traduceri jenante sunt reduse.
Serviciile de traducere pentru afaceri sunt unul dintre numeroasele moduri de a duce afacerea la nivelul următor. Cu ajutorul serviciilor de traducere, companiile pot ajunge la potențiali clienți și își pot pune amprenta în diferite țări.
Apelarea la servicii profesionale de traducere atunci când crești o afacere este o investiție reală. Asta va ajuta afacerea să evolueze, poate lărgi audiența și crește vânzările.