I. Întâlnirea şi formulele de salut Formula de salut la prima întâlnire va tinde să fie rezervată şi formală. 1. O strângere de mână, contact vizual direct şi formula de salut adecvată momentului zilei în care v-aţi întâlnit sunt regulile standard. 2. “Dobro jutro” (în traducere din limba croată Bună dimineaţa), “Dobro dan” (în traducere din limba croată Bună ziua), and “Dobro veče” (în traducere din limba croată Bună seara). 3. Doar prietenii apropiaţi şi membrii familiei se adresează cu numele mic. Nu vă adresaţi niciodată cu numele mic dacă nu aţi fost invitat să faceţi lucrul acesta. 4. Este posibil ca prietenii apropiaţi să se întâmpine unii pe ceilalţi cu o îmbrăţişare sau cu un sărut pe ambii obraji. Şi de această dată este de recomandat să aşteptaţi până când persoana de origine croată iniţiază această formulă de întâmpinare. 5. La întâlnirile sociale gazda este cea care face introducerile invitaţilor, de obicei începând cu doamnele şi mai apoi cu domnii, într-o ordine aproximativă a vârstei, de la cei mai în vârstă până la cei mai tineri. II. Eticheta de Business în Croaţia 1. Prima întâlnire Întâlnirile de afaceri în Croaţia sunt formale şi prin urmare rezervate la prima întâlnire. Odată ce relaţia de afaceri se dezvoltă acest lucru se va schimba. 2. Reguli de început – Strângeţi mâna interlocutorului, susţienţi un contact vizual direct şi zâmbiţi – Aşteptaţi ca femeia să întindă prima mâna – Salutaţi persoana cu o formulă de salut adecvată momentului zilei în care v-aţi întâlnit – Includeţi funcţii şi calificări profesionale pe cartea de vizită – Cu toate că nu este absolut necesar să aveţi pe o parte a cărţii de vizită textul tradus în limba croată este un lucru apreciat întotdeauna. III. Întâlniri de afaceri În Croaţia programul de întâlniri nu este unul foarte rigid. Bineînţeles că există o agendă de întâlniri, însă aceasta funcţionează mai mult ca un ghid pentru discuţie. – Fiţi pregătiţi pentru întâlniri de lungă durată. Oamenii tind adesea să devieze de la subiect, iar timpul nu este niciodată un factor pentru a încheia discuţia – Este posibil să aibă loc o discuţie liberă, uzuală, la începutul întâlnirilor. Acest aspect va deveni mai important pe măsură ce relaţia de afaceri se va dezvolta – Nu treceţi niciodată la discuţiile de afaceri, pentru că acest lucru ar putea părea nepoliticos – Pentru început cel puţin, asiguraţi-vă că deţineţi control asupra stilului de comunicare dacă sunteţi obişnuiti să fiţi foarte direcţi. Consolidarea relaţiei de business este foarte importantă mai ales la început, iar acest lucru necesită dedicarea dumneavoastră completă. Așțeptăm să ne împărtășești din experiență ta.]]>
Tehnologie vs. Traducerea Umană – Ce Alegem pentru Mesaje Precise și de Impact?
În acest articol, explorăm limitările și beneficiile traducerii automate în comparație cu traducerea umană, astfel încât să poți face o alegere informată pentru următorul tău