4 sfaturi pentru vorbitul în public de la cei mai buni prezentatori TED din lume

24_is_43809278_kasto80_2x1
Cine nu ar vrea să își motiveze audiența ca Tony Robbins, sau să o inspire ca Barack Obama?
Toți acești vorbitori de talie mondială s-au antrenat, nu s-au născut cu aceste abilități.

Ca în orice domeniu nou pe care vrei să îl înveți, trebuie să îl studiezi mai întâi pe cel mai bun în domeniul respectiv.
Mai jos găsiți o listă cu cele mai bune sfaturi, de la cei mai buni vorbitori TED.

1. Vino la un eveniment să oferi ceva, nu să ceri ceva

Nu este neobișnuit să vezi vorbitori care nu vor altceva decât sa-ți vândă serviciile sau cărțile lor.
Acest lucru este evident și foarte deranjant.

Chiar și de la distanță, pe o scenă, putem să ne dăm seama cine vrea să ne vândă ceva.
Oamenii sunt mai înclinați să aibă încredere și să asculte un vorbitor care oferă valoare, care vrea să îi învețe ceva nou, care îi inspiră.
leaderboard-4
2. Concentrează-te pe respirație pentru a rămâne concentrat

Gândește-te la ultima oară când ai avut emoții sau ai avut un flux puternic de adrenalină.
Chiar dacă ti-ai dat seama în timpul acelui moment sau nu, respirația ta a fost cel mai probabil superficială. Acest lucru favorizeză starea de panică sau nervoasă.

Gina Barnett, vorbitor TED și coach, recomandă următoarele:
– respiră de 3 sau 4 ori în mod conștient, la distanțe egale, inhalează și expiră.
– lasă-ți burta liberă și permite respirației să ajungă până în abdomen.
Astfel vei reuși să-ți aduni gândurile și energia.
leaderboard-3
3. Nu trebuie să folosești neapărat slide-uri PowerPoint

Cei mai buni vorbitori din lume – Tony Robbins, Gary Vaynerchuk, Simon Sinek – nu folosesc slide-uri în prezentările lor.

Ei sunt slide-urile, și mai mult decât atât.
“Cel mai important lucru pe care poți să-l faci pentru ați îmbunătăți prezentarea este să ai o poveste de spus înainte de a lucra la fișierul tău PowerPoint.” -Cliff Atkinson, Beyond Bullet Points.

Asta nu înseamnă că e ceva în neregulă în a folosi o prezentare, trebuie doar să ai o poveste captivantă de spus, indiferent că folosești un PowerPoint sau nu.

4. Folosește un limbaj comun

Cheia unei comunicări de succes?

SIMPLITATEA

Când Steve Jobs a prezentat iPod-ul ar fi putut să vorbească despre durata bateriei, capacitatea de a stoca x gigabiți de muzică sau viteza de transfer.
Nu a folosit nici unul din cuvintele tehnice utilizate de un CEO obișnuit.

În locul acestora Jobs a spus: “iPod. O mie de cântece în buzunarul tău”
Prezentarea lui Jobs, titlurile lui, sunt alcătuite din afirmații puternice, memorabile care în mod constant nu adună mai mult de 140 de caractere.

Studiază aceste sfaturi pentru a deveni mai încrezător în ceea ce vrei să transmiți către clienți, colegi sau chiar în viața personală.
Care este stilul tău de vorbit în public, ai un model?

Vrei să ne conectăm? Click...

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin

De interes

Servicii traducere