Top 5 „ Working Definitions ” ale MIT Management School din 2021

Rezumatul anual al celor mai populari termeni, ne arată preocupărilor și intereselor cititorilor.

În urmă cu aproape trei ani, MIT Management School a lansat „Working Definitions”, o serie săptămânală pe Instagram care explorează cuvinte și expresii care definesc ideile emergente de management.

Iată o privire de ansamblu asupra celor mai populari termeni din 2021.

 

 1. „Cringe factor”

Este un aspect al unui efort de marketing care face ca Generația Z să considere campania neautentică.

Brandurile care doresc să construiască legături timpurii cu Generația Z trebuie să aibă grijă să evite pașii greșiți, cum ar fi folosirea unui limbaj învechit sau a unui fenomen viral trecut – lucruri pe care Generația Z le-ar considera „cringe”.

2. „Allen Curve”

Este teoria care arată faptul că, între ingineri, comunicarea și colaborarea scad pe măsură ce distanța dintre ei crește.

În 1977, profesorul MIT, Thomas J. Allen a publicat „Managing the Flow of Technology”, o carte de management care a fost punctul culminant a mai mult de un deceniu de cercetări pe care le-a efectuat în timp ce studia comunicarea dintre ingineri și modul în care proximitatea spațiilor lor de lucru a afectat fluxul de informații dintre ei. Ceea ce a observat a fost că, cu cât inginerii erau mai aproape fizic unul de altul, cu atât erau mai comunicativi și mai productivi.

3. „Data literacy”

Este abilitatea de a citi date, de a lucra cu date, de a analiza date și de a comunica despre date.

Companiile folosesc diferite metode pentru a instrui angajații în alfabetizarea datelor, iată câțiva pași generali: dezvoltarea unei evaluări și definirea obiectivelor, evaluarea nivelurilor actuale de competențe și apoi implementarea unui program.

4. „Circular supply chain”

Se referă la procesarea și distribuția produselor într-un mod în care fluxurile de deșeuri sunt transformate în fluxuri de valoare.

Companiile au început să dea o a doua viață fluxurilor de deșeuri de materiale, ambalaje și produse, permițând articolelor precum sticlele de plastic să devină pantofi, pantofii să devină suprafețe de teren de joacă și deșeurile alimentare să devină electricitate, de exemplu.

5. „Human skills matrix”

Reprezintă cele 24 de abilități nontehnice de care au nevoie angajații pentru a se dezvolta în organizațiile de astăzi.

„Competențele digitale și tehnice sunt esențiale pentru multe locuri de muncă și industrii în curs de dezvoltare, dar își deteriorează valoarea relativ rapid. „Abilitățile umane” sunt mai durabile”, scrie George Westerman, lector principal MIT. Westerman și co-cercetătorii săi au examinat 41 de cadre dintr-o varietate de sectoare. Un grup de experți le-a clasat apoi în 24 de abilități de top, iar Westerman și echipa sa au clasificat acele „competențe umane” într-o matrice care se îndreaptă către 4 direcții.

[1] Cum gândim.

[2] Cum ne gestionăm.

[3] Cum interacționăm.

[4] Cum conducem.

Abilitățile umane „pot completa abilitățile tehnice și chiar automatizarea, pentru a ajuta oamenii să se adapteze și să se dezvolte de-a lungul carierei”,  spune Westerman.

V-ar prinde bine câteva urări de Crăciun? Iată-le pe cele mai uzitate, traduse în mai multe limbi de circulație internațională!🎄

Engleză: Merry Christmas

Franceză: Joyeux Noël

Spaniolă: Feliz Navidad

Arabă:  عيد الميلاد – 3īd lmīlād

Chineză: 圣诞节快乐 – shèng dàn jié kuài lè

Rusă: C рождеством! – S Rozhdehstvom

Portugheză: Feliz Natal

Germană: Fröhliche Weihnachten

Japoneză: メリークリスマス – Merīkurisumasu

Italiană: Buon Natale

Turcă: Mutlu Noeller

Poloneză: Wesołych Świąt

Coreană: 메리 크리스마스 – meli keuliseumaseu