Cum învingi astenia de primăvară?

cauze-oboseala Primavăra este momentul în care totul prinde viaţă, natura înverzeşte, iar soarele ne încălzeşte mai mult cu fiecare zi ce trece. Oricât de mult ne-am bucura că scăpăm de iarna grea, de vântul şi temperaturile greu de suportat, primăvara este anotimpul în care ne confruntăm cu astenia. Oboseala, lipsa chefului de viaţă, stările continue de somnolenţă, de iritare şi melancolie sunt rezultatele asteniei de primăvară. Aceasta apare ca urmare a faptului că funcţiile organismului încetinesc din cauza lipsei unei alimentaţii corecte, a vitaminelor şi mineralelor de care corpul nostru are foarte multă nevoie dar şi pentru că uneori se face o trecere bruscă de la iarnă la primavară. Medical-report-new1-200x200 Aceste schimbări afectează sistemul nervos şi duc la apariţia stărilor de disconfort. În general, astenia de primăvara se manifestă prin următoarele simptome: * Stări continue de oboseală şi somnolenţă; * Dureri de cap; * Lipsă de energie; * Putere de concentrare redusă; * Scăderea puterii fizice; * Lipsa poftei de mâncare; * Depresie. Este bine de ştiut că astenia de primăvara nu este o boală, ci o tulburare de sănătate, o stare de slăbiciune care se tratează relativ simplu. Aşadar, iată câteva dintre remediile care vor trata rapid şi uşor astenia de primăvară: Mănâncă sănătos Mănâncă zilnic fructe şi legume proaspete care să ofere corpului tău toate vitaminele şi mineralele necesare pentru întărirea organismului. Merele, bananele, portocalele, kiwi, rodiile, morcovii, broccolii, salata verde şi ridichile acţionează toate în beneficiul sănătăţii tale, aşa că nu ezita să le consumi ori de câte ori ţi-e poftă de ceva bun. De asemenea, vitamina C care se găseşte în majoritatea fructelor şi a legumelor are rolul de a energiza organismul,  de a-l proteja de radicalii liberi şi de a alunga stările de oboseală. Totodată, consumă alimente bogate în vitamina B pentru a ajuta la refacerea formei fizice si psihice. Alimentele care au un continut ridicat de vitamine din complexul B sunt: drojdia de bere, ficatul de pasăre, peştele, salata, cerealele etc. Ia suplimente vitaminice La începutul fiercărui an este indicat să-ţi faci un set de analize pentru a şti dacă suferi de vreo afecţiune sau dacă eşti predispus/ă la îmbolnăvire. Dacă în urma analizelor de sânge a reieşit faptul că ai carenţe de vitamine în ciuda faptului că ai mâncat sănătos, poţi lua, la recomandarea medicului, un supliment alimentar.  Ai grijă să respecţi însă dozele şi termenul de administrare recomandate de medic. Odihneşte-te Evită să pierzi nopţile şi încearcă să dormi cât mai bine, cel puţin 8 ore/noapte. Întreg organismul se reface în timpul somnului şi îşi recapătă forţele. Totuşi, nu încerca să dormi foarte mult pentru că astfel te vei simţi mereu obosit şi vei dori să dormi continuu. Înainte de culcare bea un ceai sau lapte cald îndulcit cu miere pentru un somn cât mai adânc şi odihnitor. Fă mişcare fizică Chiar dacă nu te simţi în stare să mergi la sală ori să faci jogging în parc, poţi începe prin a evita liftul şi a urca pe scări ori de câte ori ai ocazia. De asemenea, încearcă să mergi cât mai mult pe jos, indiferent că mergi la un magazin care se află mai departe de tine sau că te plimbi în fiecare seară pe străzile de lângă locuinţa ta. Spune-ne tu cum te lupți cu astenia?]]>

Vrei să ne conectăm? Click...

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin

De interes

Servicii traducere